לפרטים נוספים התקשרו: 1-700-700-957

בלוג

החשיבות של קירור תעשייתי איכותי

קירור מזון ומוצרים תעשייתיים שונים הדורשים קירור בטמפרטורות מסוימות מהווה את אחת האלמנטים הבסיסיים והחשובים ביותר בענפי התעשייה הרלוונטיים. מעבר לעובדה שהקירור שומר על איכות וטריות המוצר, הוא אף מונע נזקים בריאותיים שונים ויכול להציל חיים. מנגד, אי הקפדה על קירור איכותי ומותאם למוצר עלול לפגוע באיכות המזון, דבר שיתבטא בנזקים גדולים – הן בתדמית המוצר בפני הלקוחות ואף בהגשת מזון קלוקל שעלול להתבטא בתביעות כספיות גדולות מצד הלקוחות ובמקרים מסוימים אף לסגירת העסק ע"י משרד הבריאות.

בעל עסק, מתעניין במקרר תעשייתי? לחץ לכניסה לקטלוג

האקלים החם השורר בישראל מחייב שימת דגש רב יותר על קירור איכותי והקפדה על התקן. המקררים התעשייתיים מבזבזים אנרגיה רבה, במיוחד ברשתות ההסעדה המשרתות סועדים רבים, כך שבמקרר נעשה שימוש מאסיבי במשך שעות רבות לאורך היום. ישנה חשיבות גם למיקום המקרר, יש למקמו באזורים מוצלים וקרים יותר אשר אינם נחשפים לחום, כך נשמור על קירור אפקטיבי ונמנע בזבוז מיותר של אנרגיה.

לא פעם ניתן לראות בחנויות ובמפעלים שונים מקררים וחדרי קירור שאינם מקררים בטמפרטורות הרצויות. בחום הישראלי זה משפיע באופן מידי על המוצר, הוא מאבד מטריותו,מושך מזיקים ומעופפים שונים, כך שהמזון אשר מגיע אל הצלחת של הצרכן מגיע במצב קטסטרופלי ומסכן את בריאותנו.

מקפיא עומד

תכניות תחקירים אשר בדקו את איכות הקירור של רשתות המזון הוכיחו כי מספר רשתות אינן מקפידות על קירור כמצוין בתקנות, הן במסגרת ההובלה של המזון והן במסגרת הקירור שלו ברשתות עצמן. מדובר בעבירה חמורה על תקנות משרד בריאות אשר מסכנת את כל צרכני המזון של הרשת. מעבר לנזקים הבריאותיים, לרשתות נגרם נזק תדמיתי עצום בעקבות הפרסומים, לקוחות רבים נטשו את הרשת ועשו את הקניות שלהם במקומות אחרים. מה גם שזה מוריד לטמיון קמפיינים פרסומיים שעלותם מאות אלפי שקלים עקב אי אמינותן של רשתות אלה בקרב הצרכן הישראלי.

ישנם עסקים שמשקיעים רבות בשיווק, בנראות המקום ואף במוצרי המזון המוגשים לסועדים באופן מושקע וחגיגי. מצד שני, הם אינם טורחים לשמור על תנאים תברואתיים נאותים כמו שמירה על קירור תקני, כשאלה למעשה מהווים את האלמנט החשוב ביותר, המבטיח את טריות המוצר ובריאות העובדים והסועדים. הדבר דומה לסוחר מכוניות המציע רק שכאן הדבר חמור יותר כיוון שהמזון הקלוקל מעמיד חיי אדם בסכנה. אפילו אם למזון יהיה מראה מרהיב ואף טעים, אינו שווה דבר אם הוא מגיע בתוספת עובשים וחיידקים.

מערכות קירור איכותיות, הווה אומר – מקרר תעשייתי, חדר קירור ומחסני קירור, מבטיחות קירור אופטימלי של המוצרים במשך כל השנה. כך, תובטח טריותו של המזון לאורך זמן רב יותר ותעניק לבעל העסק ראש שקט, ללא חששות לתקלות לא צפויות שמקורן בקירור לקוי, אשר עלולות לפגוע בטריותם של מוצרים רבים שייזרקו לפח הזבל.

לסיכום, ניתן לראות כי לקירור התעשייתי ישנה חשיבות רבה ולכן לא מומלץ להתפשר כאן על איכות המוצר. כשמדובר במוצרים המיועדים לטווח ארוך, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במוצרי קריטיים לבריאות ולתפקוד העסק, יש להשקיע במערכות קירור תעשייתי איכותיות שיבטיחו הן את שביעות הרצון של הלקוח מהמוצר שקיבל והן את שביעות הרצון של בעל העסק שייהנה במוצר עמיד ואיכותי למשך שנים ארוכות.

מאמרים נוספים

Call Now Button