לפרטים נוספים התקשרו: 1-700-700-957

בלוג

בדק בית לחנויות ומבנים מסחריים

בדיקה מקיפה של חברה מקצועית היא בדיוק מה שנדרש על מנת לקבל תמונת מצב אמינה לגבי סוגים שונים של חנויות ומבנים מסחריים. אז רגע לפני שחותמים על חוזה לקנייה או השכרה של נכסים כאלה, כדאי להתייעץ עם חברה שמתמחה בכך חנויות ומבנים מסחריים שייכים לתחום של נדל"ן מניב. כפועל יוצא מכך, האנשים העיקריים שמתעניינים בנכסים מן הסוג הזה הם כמובן משקיעים, יזמים, קבלנים ולצידם בעלי עסקים או בעלי חנויות. עם זאת, ההחלטה לשכור או לקנות חנות או מבנה מסחרי חייבת להיות מגובה בדוח מסודר.

המטרה של בדק בית כוללת בתוכה גם ביקורת מבנים מסחריים או חנויות. לא רבים יודעים את זה, אבל בדיקת נכס מסחרי היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. אם מבצעים בדיקה כזו, מקבלים תמונת מצב אמינה וחוסכים הוצאות ועוגמת נפש בעתיד.

מתי מבצעים בדק בית לחנויות ומבנים מסחריים?

בדיקות נכס מסחרי מבוצעות בעיקר לפני הקנייה. אם רוצים לדעת מה מצב הנכס, כמה הוא שווה, כמה יעלה לשפץ אותו, איזה תקלות קונסטרוקציה עלולות להתעורר או מה צריך לתקן על מנת לקבל התרים כאלה ואחרים, הפתרון היחיד יהיה דוח של מסודר של חברת בדק בית אמינה. יתרה על כך, המטרה של ביקורת מבנים מן הסוג הזה היא לחשוף כל סוג של אפשרויות לליקויי בנייה מתחת או מעל לפני השטח. בגלל שהמשמעות של ליקויי בנייה בבניין מסחרי או חנות היא הוצאה כספית גבוהה מצד אחד וחוסר יכולת לקבל קהל ולייצר הכנסות מצד שני – צריך לוודא מראש שאין ליקויים כאלה.

היתרונות של בדק בית מחברה חיצונית

על פניו, כל מי שמתכנן לשכור חנות על מנת לרכז בתוכה פתרונות קירור והקפאה תעשייתית גם אמור לדעת לזהות בעיות קונסטרוקציה וליקויי בנייה. אבל בפועל, לא בהכרח יש קשר בין תחום המומחיות והידע של מי ששוכר או קונה חנויות ומבנים מסחריים לבין המאפיינים של הליקויים עצמם. הפתרון הוא לערב חברה חיצונית שזו העבודה שלה. בין היתר, החברה תבצע ביקורת מבנים לפי צרכי הלקוח ותגיש דוח מסודר. על הדוח הזה גם קשה לערער, כי הוא מנומק ויש בו הוכחות ברורות לממצאים.

מה עושים עם הממצאים של הבדיקה?

הממצאים של בדק בית יכולים לשמש לטובת משא ומתן על מחיר הנכס. לחילופין, אפשר להשתמש בממצאים כדי להחליט האם לתבוע מוכר או קבלן על התחייבויות שהם לא עמדו בהן.
במידת הצורך, ניתן להכניס אל התביעה את השפעת ליקויי הבנייה על פתרונות קירור לתעשייה ולהראות למשל איך פתרונות קירור בתוך החנות נפגעו כי הקבלן הסתיר ליקויים. אבל אם לא רוצים להגיע מלכתחילה למצב שבו קיימים ליקויים שאף אחד לא מודע לקיומם, יוצרים קשר עם חברה שמתמחה בביקורת מבנים מסחריים וחנויות.

מאמרים נוספים

Call Now Button