לפרטים נוספים התקשרו: 1-700-700-957

בלוג

תקנות רישוי עסקים לעסקים בתחום המזון

על מנת להפעיל בצורה חוקית ותקינה, עסק בתחום המזון – זה יכול להיות קייטרינג, מסעדה או דוכן – יש לקבל אישורים, על פי הנהוג בחוק. תקנות רישוי בתחום המזון, שונות ומגוונות והן נועדו על מנת לשמור על איכות וטריות האוכל, עד שהוא מגיע לקהל שאוכל אותו.

איזה עסקים בתחום המזון מוגדרים כבתי אוכל?

מסעדות – לא משנה אם הן מגישות אוכל בשרי או אוכל חלבי או סוג אחר של אוכל. כיום, ניתן להבדיל בין מסעדות בהן מבושל האוכל עצמו ובין מסעדות הנעזרות בשירותי קייטרינג חיצוניים. אלו יכולים להיות קייטרינג בשרי, חלבי, צמחוני, טבעוני וכן הלאה.

בתי קפה – במידה והם מגישים אוכל שאינו בשרי כמו, פסטות, כריכים, ארוחות בוקר – גם הם מוגדרים כבית אוכל לכל דבר ועליהם להחזיק בתקנות רישוי השייכות לתחום המזון.

מזנונים – המוכרים בעיקר מזון ארוז ומשקאות.

העסקים הללו מוגדרים כבית אוכל. למעשה, האיסור שחל עליהם הוא למכור אוכל בכמויות מסחריות, מחוץ לעסק שלהם, אלא אם כן מדובר על שירות משלוחים ואז אין בעיה עם הכמויות של האוכל. כל אלו, מחויבים לשמור על איכות וטריות המזון.

איך לשמור בצורה נאותה על האוכל?

על כל בית עסק המתמחה בהכנת מזון מסוג כלשהו, לא משנה מהו, לשמור על תנאים נאותים של החזקת חומרי הגלם שברשותו ולשם כך, עליו להחזיק: מחסן עם חדר קירור לחומרי גלם יבשים, מקפיא תעשייתי לבשר (על פי החוק, יש לשמור במקפיא הבשר, את הבשר בלבד. למוצרי עוף, צריך להיות מקפיא נפרד), מקרר חלבי, מקרר ביצים, מקרר סלטים מוכנים. יש לבצע מדי פעם בדיקות תקופתיות למקפיאים והמקררים ולבדוק שאכן נשמרת בהם הטמפרטורה הנכונה והמתאימה למזון המאוחסן בהם.
כמו כן, בבית עסק שמכין את האוכל, המטבח צריך להיות מחולק למספר מדורים בהם: מדור לחיתוך ירקות, דגים, בשר וכמובן מדור לבישול ולאפייה. יתרה מזאת, יש לדאוג גם לאזור יהיה ניתן לסדר את המנות המוגשות וכן אזור לשטיפת כלים.

דברים נוספים שיש להתחשב בהם כאשר מדובר על עסק של מזון

לא מספיק שנשמרים תנאי ההיגיינה במטבח העסק. יש לדאוג שגם העובדים יעבדו בצורה נקייה וכך על פי ההנחיות, על העובדים במטבח ללבוש סינר עבודה ולחבוש כובע, זאת על מנת למנוע נשירת שיער על המזון. כמובן, שיש גם איסור, להעסיק עובד שחולה במחלה מדבקת או שיש לו פצעים פתוחים על הידיים והצוואר. רצוי גם להעסיק יועץ בטיחות מזון, על מנת שיפקח על התברואה באופן שוטף. יש גם לבצע מדי תקופה, הדברה כנגד מזיקים.

למידע נוסף על בניית חדרי קירור והקפאה, לחץ כאן

מאמרים נוספים

Call Now Button